הצורך ליצור ללומדים התנסות במערכות מידע ובתהליכים בהם, עולה מכך שהיום אין ארגון ללא מערכת מידע (בילינג, CRM, אתר ...). כאנשי הדרכה אנו מעוניינים בכלי תואמת לתפקוד המערכת לצורך הטמעה. סרטוני סמן יוצרים זאת.
ישנם מחוללי סרטוני סמן שונים, וכחמישה סוגים שונים של תוצרים: (השמות וסוגים משתנים ע"פ המחולל)
א. See it\ Show me - המשתמשים יכולים לצפות בתהליכים במערכת המידע (הקלטה פשוטה של המסך).
ב. Let me- המשתמשים יכולים להפעיל את התהליכים בליווי של המערכת אשר מציגה לו כיצד לפעול צעד-צעד (ליווי מודרך)
ג. Try it/ Try me- המשתמשים יכולים להפעיל את התהליכים, כל זאת בסביבה "בטוחה" (ללא חשש משגיאות), רמת הליווי פחותה או לא קיימת כלל.
ד. Know it/ Test me- המשתמש יכול לבחון את יכולתו בתפעול המערכת. המשתמש מקבל משוב בשלבי הבחינה והסברים לגבי טעויות תפעול.
ה. Do it- מתן תמיכה שוטפת למשתמש לאורך חיי המערכת האופרטיבית. הקישור מתבצע מתוך המערכת בהתאם למיקום שבו נמצא המשתמש במערכת.
במידה ונדרש, יכול הלומד לחזור שלב לחיזוק המיומנות בתפעול המערכת.
לא בכל תהליך הדרכה נבנה את כל הסרטונים, אך תהליך בו הלומד מבצע את כל הסרטונים יוצר תהליך הטמעה מאוד אפקטיבי.
הסרטון יכול לדווח לLMS את הציון וההתנהגות של המשתמש וכך לאפשר למדריכים לזהות את רמת הידע של הלומד.
ישנם מחוללי סרטוני סמן שונים, וכחמישה סוגים שונים של תוצרים: (השמות וסוגים משתנים ע"פ המחולל)
א. See it\ Show me - המשתמשים יכולים לצפות בתהליכים במערכת המידע (הקלטה פשוטה של המסך).
ב. Let me- המשתמשים יכולים להפעיל את התהליכים בליווי של המערכת אשר מציגה לו כיצד לפעול צעד-צעד (ליווי מודרך)
ג. Try it/ Try me- המשתמשים יכולים להפעיל את התהליכים, כל זאת בסביבה "בטוחה" (ללא חשש משגיאות), רמת הליווי פחותה או לא קיימת כלל.
ד. Know it/ Test me- המשתמש יכול לבחון את יכולתו בתפעול המערכת. המשתמש מקבל משוב בשלבי הבחינה והסברים לגבי טעויות תפעול.
ה. Do it- מתן תמיכה שוטפת למשתמש לאורך חיי המערכת האופרטיבית. הקישור מתבצע מתוך המערכת בהתאם למיקום שבו נמצא המשתמש במערכת.
במידה ונדרש, יכול הלומד לחזור שלב לחיזוק המיומנות בתפעול המערכת.
לא בכל תהליך הדרכה נבנה את כל הסרטונים, אך תהליך בו הלומד מבצע את כל הסרטונים יוצר תהליך הטמעה מאוד אפקטיבי.
הסרטון יכול לדווח לLMS את הציון וההתנהגות של המשתמש וכך לאפשר למדריכים לזהות את רמת הידע של הלומד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה