יום רביעי, 23 בדצמבר 2009

LMS בפחות מ 200 מילים.


Learning management system) LMS), מערכת לניהול למידה היא אוסף של תוכנות או יישומים אשר מטרתם לעקוב, לתעד ולנהל את תהליכי הלמידה במוסדות לימוד וארגונים. LMS צץ לראשונה בעולם כאשר התעורר הצורך בהפצת שיעורים וקורסים דרך האינטרנט. מיד עלו השאלות: כיצד נדע מי ביצע את הקורס ומי לא? ומה היה הציון של כל אחד מהלומדים? מערכות LMS התפתחו בצורה מדהימה מאז הצורך הראשוני. כיום LMS, ברוב הארגונים, מתפקד כמערכת כוללת לניהול הלמידה.

אי אפשר להתעלם מכך שהצורך בתיעוד ומעקב אחר התנהגות הלומדים בתוצרי למידה מתוקשבת נדרשת גם (ולפעמים בעיקר) בגלל הצורך בחסכון. מכוון שלמידה מתוקשבת מאפשרת לחסוך בזמן הדרכה, עלות מדריכים, עלות שינוע של עובדים להדרכות ועוד, ה LMS אשר תומך בתהליך הלמידה המתוקשב (בין אם כפלטפורמה להפצה ובין אם כמערכת אשר עוקבת אחר התוצרים) מאפשר את החיסכון ללא איבוד השליטה.

LMS רבים מנסים לספק לארגון את כל צרכי ניהול ומעקב הלמידה בארגון. על כן ניתן לאתר בהם: מערכת מבחנים, מערכת משובים, ניהול תיק לומד, אפשריות הפצה ומעקב שונות, דוחות על תהליכי למידה, ניהול משאבים ותהליכי רישום לקורסים (אם באופן עצמאי ואם בתהליך ניהולי).

כיום מערכות LMS מאפשר לשנות  תרבות ותפיסת למידה בארגונים. מיסוד התהליכים והאפשרות לשטף את האחריות על הלמידה יחד עם הלומד-מעצימים את תהליכי הלמידה בארגון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה