יום ראשון, 31 בינואר 2010

העתיד הרחוק?


בשבוע שעבר השיקה אפל את המחשב החדש שלה ipad

שזה בעצם מחשב שכל כולו מסך מגע.

העלות זולה יחסית (רק 500 דולר),

קל מאוד לשימוש והעיצוב, כן העיצוב של אפל אז אין מה להגיד על זה יותר מידי.

יש שיגידו שהמחשב הזה הוא החוליה החסרה בין מחשב נייד לבין טלפון הסלולרי.


אבל אם אנו, אנשי ההדרכה, מנסים שניה לראות מה הן התועלות של המחשיר הזה בכיתה אנחנו יכולים להפליג עם הדמיון למקומות מאוד רחוקים:



תארו לכם כיתה בה לכל תלמיד יש מחשיר ipad:


שיעור גיאוגרפיה יתבצע על גבי google Earth.
בעיות הגב של התלמידים אשר סוחבים עשרות ספרים יעלמו מהעולם.

הייה מאוד מאוד קל להעתיק שיעורי בית (העתק הדבק)

עלות חומרי הלימוד (ספרי חשבון, אינציקלופדיות וחוברות עבודה) תרד פלאים.

ויקיופדיה תהפוך לכלי לימודי בתוך הכיתה ולא רק בשיעורי הבית.

הלמידה תוכל להיות הרבה יותר חוויתית ויותר אישית, חומר הלימוד יוכל להתקדם בקצב אישי לכל לומד.

מעניין איך תלמידים יעבירו פתקים בניהם?

וכאשר המורה בתבקש מהאחד התלמידים לפתור תרגיל על הלוח, האם הוא יקום ממקומו או פשות יפתור אות על גבי ה ipad שלו ויחבר אותו למקרן בעזרת הרשת?

האם ילד שחולה בבית יפספס חומר לימוד?


אין ספק שהעתיד הרחוק יכול להיות תקופת למידה מאוד מעניינת.
השאלה האמיתי היא האם העתיד הזה באמת רחוק, ומה אנחנו מעושים כדי להכין את עצמונו לעתיד מסוג זה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה