יום שני, 18 בינואר 2010

על למידה סינכרוני בפחות מ 200 מילים

בלמידה סינכרונית (real time) יש זהות זמן: הלומד והמורה מבצעים פעולות למידה/לימוד בו זמנית ומתוקשרים בו זמנית. לרוב מיקום המורה והלומד לא יהיה באותו מקום גיאוגרפי, המורה "משדר" מעמדת המחשב שלו את חומר הלימוד, והלומדים לומדים מול מחשב במקומות בהם הם נמצאים.

מפגשים של למידה סינכרוני אפשרים אינטראקציה בין המרצה ללומדים ובין הלומד ללומד. למידה סינכרוני

מבוססת על מפגשים מרחוק המתבצעים בזמן אמת.

אינטראקציה יכולות להיות מגוונת ועשירה גם בקול ובנתונים.

מפגש הלמידה מתבצעת "בכיתה וירטואלית", המתנהלת באופן דומה לדרך בה מקובל להעביר שיעור רגיל.

בנוסף ניתן לשלב במידה סינכרוני מעבר לשיעור חי משודר גם: צ'אט, ביצוע שיחות ועידה רבות משתתפים, ועידת ווידאיו ומערכת סקרים.

דוגמא יפה של למידה סינכרוני היא "מערכת אופק" של האוניברסיטה הפתוחה, אשר מלמדת מאות סטודנטים בדרך לתואר.

היתרונות הבולטים בלמידה סינכרוני הם:

אפשרות העברת שיעור איכותי (מורה/נושא ייחודי) לכמה אתרים מרוחקים.

מאפשר השתתפות מספר בלתי מוגבל של תלמידים המפוזרים בכיתות ווירטואליות.

החסרון המרכזי: קיים קושי שיעור סינכרוני לקבוצה גדולה, זאת מכוון שהמורה לא יכול לקיים פעילות גומלין עם כולם בו זמנית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה