יום שבת, 1 בינואר 2011

מגמות ללמידה מתוקשבת ב 2011

עוד שנה עברה ואנחנו זוכים בתאריך מגניב 1.1.11
אז מה צופה לנו שנת 2011 בעולם הלמידה המתוקשבת?

אומנם הנבואה ניתנה לשוטים.. אבל שנה חדשה.. מה איכפת לנו להשטות קצת לפעמים!

פריצת השנה- בשנה הקרובה אני מאמין כי סוף סוף רשתות חברתיות יפרצו לתוך עולם הלמידה בצורה משמעותית. עד היום היו מספר ניסיונות להיעזר ברשתות חברתיות ככלי ללמידה, אבל לא זכינו לראות ב 2010 הצלחה משמעותית בתחום. ב 2011 תתאפשר הלמידה ברשתות החברתיות מ 2 סיבות מרכזיות: הראשונה: מערכות לניהול למידה (LMS) יתחילו לעקוב ולנהל למידה גם ברשתות חברתיות פתוחות כגון פייסבוק וטוויטר על בסיס שם המשתמש הרגיל של הלומד. השניה היא הרשת החברתית של גוגל- אשר תושק ב 2011 ותיצור "מלחמת עולם" קטנה בין ענקי האינטרנט. מלחמה זו תקדם באופן משמעותי את כל עולם הרשת החברתית ויותר ויותר דברים "יכנסו" לעולם זה- גם הלמידה.

המהפך- את המהפך של שנת 2011 אני מקדיש למערכות לניהול למידה (LMS). המהפך יתחולל בעולם זה
בכך שיותר ויותר ארגונים עסקיים יעברו להשתמש במערכות לניהול למידה בקוד פתוח (כגון moodle). לאור הצלחה של מספר ארגונים בשנת 2010 בהטמעת מערכות ניהול למידה בקוד פתוח והיתרונות הרבים של מערכות אלו על פני המערכות המסורתיות. אז תתחילו להתרגל למערכות לניהול למידה נוחות יותר, קלות יותר והרבה יותר זולות.

מכל מקום- למידה בתנועה היא אחת הנושאים שכבר זמן רב עולם הלמידה מתעסק איתו, אבל גם בנושא זה עדיין לו זכינו לתוצר משמעותי. כניסת הטלפונים החכמים ומכשירי טאב  יחד עם הגישה שלהם לרשת מכל מקום תאפשר למפתחי תוכן ליצור עוד ועוד תכנים עשירים ללמידה. לא רחוק היום שנראה לומדת טלפון למכשיר נייד (כבר היום קיימים תוצרים מסוג זה אבל לא משהו משמעותי). אז תתרגלו לראות את הטלפון הנייד שלכם גם כפלטפורמה להנגשת למידה וליצירת תוכן.

כניסה חדשה- עולמות וירטואליים... כן, כן...האמת היא שזו היא לא כניסה חדשה. קיימים מספר  יישומים של עולמות וירטואליים לצורך למידה,  אבל הם מעטים מידי ולא באמת משמעותיים. אז שנת 2011 היא השנה הראשונה בה נראה יישומים משמעותיים של למידה בשלושה מימדים בתוך עולם וירטואלי שלם. אז אווטאר זה לא רק סרט.. האפשרות ליצור עולמות "סגורים" לטובת נושא יחודי כגון למידה הופכת להיות יותר ויותר קלה ונוחה כך שכל מפתח למידה יוכל ליצור למידה בשלושה מימדים בעתיד הממש קרוב.

יהיה מעניין עוד שנה לקרוא את זה... נכון?

שנה אזרחית טובה לכולם!

זו הזדמנות מצוינת לומר תודה לכל הקוראים...
אז תודה וכרגיל...
תיהנו...
ינאי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה